Sunday, February 12, 2012

Terima kasih sahabat ;')

Assalamualaikum.... entah kenapa tiba2 rasa sebak dan rindu pada mereka sahabatku, saya serlahkan rindu saya pada mereka, dan khabarkan rindu sahabat pada sahabat, tenang dia berpesan, walaupun tiada khabar dari dunia teknologi, jangan lupa khabarkan pada yang menciptakan mereka. ALLAH, sekalung doa buat sahabat semua. Al fatihah..


Buat sahabat kesayanganku..Terima kasih pada ingatan selama ini, teruskan memberi ingatan padaku, kerana aku lemah saat kalian tiada.

" Pada yang jauh, maafkan kerana gagal mendekat, pada yang hampir maaf kerana tidak pandai membelai.. Kita akan temui sesuatu yang kita hilang di tempat yang kita kehilangannya. Dan kadang kadang sesuatu pengakhiran membawa kepada suatu permulaan yang lebih baik.

Juga perkongsian dari adik asniar ;)

Dari Abu Hurairah ra berkata, Rasulullah bersabda:
Seorang lelaki pernah mengunjungi saudaranya di sebuah kampung,Maka Allah mengutus malaikat untuk memantaunya. Ketika ia lalu malaikat bertanya:

" Engkau hendak kemana?" Ia menjawab : " Aku inging mengunjungi saudaraku disini" malaikat bertanya: " Adakah kerana kenikmatan yang akan kamu perolehi darinya(hasil bumi)?" Ia menjawab: " Tidak, aku hanya menyayanginya kerana ALLAH" Lalu malaikat berkata: " Aku adalah utusan ALLAH untuk menyatakan padamu bahawa ALLAH mencintaimu sebagaimana engkau telah mencintai saudaramu kerana DIA"
( Hadis riwayat Muslim)

Memang mudah mengungkap sayang fillah, tapi sejauh mana tafsiran itu pada realitinya?? :') maaf andai tak menjadi sahabat yang terbaik pada kalian.. sayang sahabat semua yang menjadi kekuatan saya. terima kasih atas nasihat,teguran kalian k..

* this word below credit to her, ( uQu )

" Sahabat adalah cerminan diri" tapi nak jugak kmk buat lawak ni, xsemestinya kalau sahabat kita "comel" kita pun sama comel..haha.. uqu!!! rindu uqu banyak lemon..hihi.. ;)

3 comments:

asrar.huda said...

jangan lemah bila sahabat tiada sbb tiba satu masa kita akan bersendiri dan saat tu kita perlu berdiri sendiri. spt peringtn yg as beri jg, jadilah anak panah islam. nasihat seorang sahabat, bila bersahabat, luaskan, sebarkan jgn terikat, jgn tergntg dan jgn terkhusus pd sesuatunya shj. sbb kita xtahu bila dia akan tiada brsma kita dan kita tak tahu kemampuan kita utk berdiri bila dia tiada ;)

Ana said...

kasihmu dterima..hehe~
terusan kuat k..
kmu mampu..
pcayakn diri lebih dr org laen..
take cre!XD

naeimah ramli said...

thanks cik asrar ;) sy dh berada ada kaki sy yg comel ni.. tapi kekadang je rase lemoh haih..; tq cik asrar .. syg awk..

ana: hihi.. yup, trust myself more..;) syg awk juge..