Friday, November 25, 2011

::gapailah hatiku::

Assalamu'alaikum..

Dengarkanlah. Dengarkanlah suara hatiku ini.
Bukanlah niat hati untuk mencari perang atau meminta simpati. Cuma hati ini terlalu bimbang melihat keadaanmu dewasa ini. Saban hari bertambah parah.

AllahhuRabbi..
Sapa lah hati hambamu ini,
Aku rindukan HidayahMu,
Aku pohon agar hati ini sentiasa tunduk dan patuh pada syariatMu,
Aku mohon sejuta harapan untuk Engkau tetapkan hati ku atas landasan imanMu,
Aku hambamu yang lemah,
Tika nafsu itu datang,
Aku xmampu untuk mengelak,
Ku biarkan ia kadang menguasaiku,
Tapi, Allah itu Maha Adil, lagi Maha Penyayang,
Engkau datangkan sesalan dalam hatiku,
Pinta aku selemah lemah insan,
Kekalkanlah hatiku hanya untuk berpaksi atas cintaMu,
Aku xmampu Ya Allah tika ujian itu datang,
Aku berpesan pada yang lain,
Aku sedar pesanan itu, andai tidak kena pada batasnya bakal memakan diri,
Aku takut untuk berpesan pesan tapi,
Itu amanah Engkau buat khalifah makhluk alam ini,
Aku cuba sedayaku,
Aku cuba,
Aku gerunkan azabmu " Maka celakalah barangsiapa yang tidak mengerjakan apa yang mereka katakan"
AllahuAllah, mampukah aku Ya Allah,
Kupohon Iman Islam mu sentiasa mengalir dalam setiap kali hembusan nafasku Allah,
Engkau maha mengetahui yang terbaik untukku,
Aku sandarkan Pengharapan padaMu.. Allah..
Moga aku akan terus berada atas titian itu hingga yang selayaknya memanggil dan berhak untuk aku.. Amin..

No comments: