Wednesday, November 23, 2011

:: Kasih itu mengeratkan ;):

Assalamu'alaikum.. biar xde kereta besar, biar xde bnyak harta, biar kurang emas dan dinar, biar kurang harta dunia, tapi berbahagialah bagi yang ada kasih+cinta+sayang dlm perhubungan cinta usrah( keluarga).
Hari ni bnyk yg sy dapat, ada sembang2 dengan kawan kawan sy, most of her story tentang ketidakpuasan hati tentang keluarga. Bukan dsini saya nak aibkan sesiapa pun. Xde langsung lah. tapi based on her story, boleh disimpulkan kasih sayang itu penting, wajiblah dalam sebuah keluarga pentingnya kasih sayang. Itu sebaik2, seindah2 hubungan keluarga. Damai, tenang.. Aku sayang keluarga aku, aku bahagia bersama mereka, Kami sederhana, kami miskin harta..pesan mak dan abah.. Abah xada satu pun harta, tapi apa yang abah ada sekarang abah puas sebab abah xmeminta pada yang xberhak, tapi abah minta pada yang selayakNya. Mak pesan, mak xtinggalkan emas, tapi mak tinggalkan kasih sayang mak supaya nnt bila mak dah xada, damaikan ukhwah antara anak anak mak.. Jangan berantakan dek kerana harta, jangan punahkan harapan mak.. Mampu kah kami mak? Aku?? Mampu kah?

No comments: