Wednesday, March 7, 2012

1st meeting.. done!!

Assalamua'laikum .. alhamdulillah.. rasa xstress sangat dah.. sebab?? nak sebab ke? jap k.. hehe.. gini. td pagi stress la.. xde pekdah langsung.. xtahu apa sebab gitu. ade la makhluk2 yang berbisik2 bila kita tengah serabut serabai dengan macam2 urusan dunia ni kan..ok.. ape yang saya serabutkan sangat is saya takut untuk pegang amanah dari mereka.. sangat takut,. gerun.. sebabnya amanah tu nanti akan ditanya,, ye memang kat dunia, tapi akhirat nanti macamana? huh!! takut x dengar? ok, saya diamanahkan untuk apply jawatan JPK merangkap exco kerohanian.. sebabnya kita nak semua umat Muhammad dapat mengaplikasikan apa yang telah disyariatkan dari segi cara hidup.. bak kata pendek.. berdakwah la kan.. step pentarbiyahan perlu ada.. nak tegur?? cara hikmah.. Suka saya ingatkan lagi.. setiap teguran kalau dari hati, pasti yang menerima sangat senang hati ;) ok..  pagi tadi saya meluahkan sedikit isi hati saya yang serabai itu kepada sahabat saya yang sangat comel ;) erkkk..haha.. ok.. saya termuhasabah sangat2.. saya mintak dia tegur saya.. dia tanya nak tegur sal apa? saya cakap xtahu. tolong nasihat saya.. then.. lama tunggu dia reply, tapi xreply.. pastu cam ok la.. xnak bagi nasihat..haha.. kurang penyabar disitu.. lama jugak tunggu then dia reply.. ;') .. saya kongsi dengan sahabat2 semua k.. termotivate dengan sahabat ni..

'' Xda alasan laaa kan. So, xperlu stress. :) kmk nk bagi nshat pn xreti cme blhla bg tips2 sket.rase2 nak stress tarik nafas then istighfar bnyk2, kosongkan minda. Diam sekejap, muhasabah smula, utk apa kmu stress? Sbb kje?org rami lg yg stress dgn kje. Sbb duit? nik madihah puasa sebab xda duit.sebab kolej? anoyanim xdapat kolej. sebb xda semangat study then kmu rsau?then fkir cara build ur spirit. EVERYTHING HAPPEN FOR A REASON.If there's a disease,there's a vaccine. For some problem happen try to find a way to solve. Dont just stay right there and wait for someone to find or to show u the way.try to smile n kmu akn rase lebih bersemangat sket2. try to be relax too. jgn letak beban pada minda kmu. Bila macam nak stress ingat mak ayah kmu.klu rase tetibe je nak stress ingt semula org gle je akn stress tnpa sebab.."

Ini mesej dia.. alhamdulillah,, bila baca aor mata tumpah laju.. ratu air mata.. rasa bahu ringan..huhu.. ok lah.. masuk bab meeting.. selepas meeting terus ade kena handle program 1st. pastu kitorang kena la meeting sesama dengan ahli jpk baru tai kitorang xdiberi jawatan lagi memandangkan pengetua kolej pegi umrah. best kan?? ok. then yang lucunya ada kakak kembar tau. sangat seiras muka.. nama dia k.aini dan k.aisyah.. sangat peramah. sejuk tengok muka diorang. xpenah jumpa kakak tu tanpa senyuman. masa meetig nak gelak je sebabnya keliru mna kak aisyah n mana kak aini.. dua2 comel. hehe. itu je lah k.. mood dah semakin ok. insyaallah.. nnt saya share tentang apa yang saya dapat masa gi majlis ilmu kat Pusat islam k..

3 comments:

akifah said...

assalamu'alaikum..moga Allah beri kekuatan hari ini, esok & hari2 yg akn dtg :) ameen..

asrar.huda said...

alhamdulillah, u getting better sahabat !
dan alhamdulillah jg, kamu berpeluang berjalan mengutip mutiara ilmu. doakan kesembuhan dan kesihatan kamek spy dpt bersama shbt2 mengejar ilmu. Allah sdg menguji kmk ;)

naeimah ramli said...

@akifah alawiyah : waalaikumussalam.. insyaallah ;) doa dipinta. semoga kmu pun begitu syg.

@asrar huda : Insyaallah shbt.. kdg2 ada trun naiknya keyakinan diri ni.huhu. seoga cepat sembuh jugak..